Bestellen, levertijd en verzendkosten

Bestelprocedure bij Tuin-online.nl

In de categorieën hierboven vind je de producten die wij verkopen. Kies een product die je graag wil aanschaffen door op de winkelwagen button te klikken. Wil je meer dan 1 artikel aanschaffen? Klik dan op "Verder winkelen". Is je winkelwagentje naar wens gevuld? Kies dan de gewenste verzendmethode en klik op "afrekenen". Geef nu je naam en adresgegevens op en kies een betaalmethode. Eventueel kun je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat bij een volgende aankoop je gegevens automatisch worden ingevuld (dit is optioneel). Klik op "Volgende", controleer je bestelling en adresgegevens. Je kunt hier ook je bestelling afdrukken. Klik op "Volgende" (om te betalen via iDEAL, PayPal, creditcard) en je bestelling is geplaatst.

Verzendkosten

Bij Tuin-online.nl worden in Nederland vanaf €50,00 geen verzendkosten gerekend. Bij bestellingen lager dan €50,00 zijn de verzendkosten €7,95.

Levertijd

De levertijd staat vermeld bij de producten. Wij leveren het grootste gedeelte van ons assortiment uit eigen voorraad. Normaal gespoken heb je jouw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen in huis. Als een product direct leverbaar is, staat er bij 'op voorraad'. Dan kun je je bestelling binnen 1 á 2 werkdagen in huis verwachten.  Als het product niet op voorraad is of speciaal voor je wordt gemaakt, kun je de levertijd bij het betreffende product zien staan. 

Op dinsdag en vrijdag worden kleine pakketten bij ons afgehaald door PostNL. Grotere pakketten zoals bijvoorbeeld vuurtafels, worden dagelijks bij ons afgehaald door DHL.

Vertragingen

Momenteel is het wat drukker bij PostNL als gevolg van de voorjaarsdrukte. Hierdoor kan je bestelling later geleverd worden dan verwacht. Is jouw bestelling niet binnen 2 werkdagen geleverd? Geen paniek! Je bestelling is dan wel opgehaald door PostNL, maar ligt waarschijnlijk nog op het depot. PostNL doet er alles aan je bestelling zo snel mogelijk af te leveren.

De verschillende betaalmethoden

Tuin-online.nl kent 6 mogelijkheden voor het afrekenen van je bestelling.

iDEAL

Je kunt vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen in onze webshop afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes
van je eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je jezelf daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL. Betalen met iDEAL is gratis.

Vooruitbetalen

Je kunt het totaalbedrag overmaken naar IBAN:: NL68RABO0344807835
Bic: RABONL2U
t.n.v.: Easyfires B.V.

Let op: vergeet niet je ordernummer te vermelden bij de betaling.

PayPal

Je betaalt elektronisch via PayPal. Je betaalt met je eigen e-mailadres en wachtwoord. Je hoeft geen saldo aan te houden. Bij Credit Card betalingen hoef je geen account te hebben bij PayPal. Kijk voor meer informatie op de website van PayPal.

Bancontact Beschikbaar in België.

Giropay

Beschikbaar in Duitsland.

VISA / MASTERCARD 

Met deze betaalmethode kun je betalen met je creditcard. 

   
   

Wat te doen bij annuleren?

Het annuleren van een bestelling is tot 72 uur voor verzending kostenloos. Annuleer je de bestelling na deze tijd? Dan betaal je 50% van de bestelde goederen en de volledige bezorgkosten. Annuleren na 48 uur voor verzending is niet mogelijk. Indien Tuin-online.nl reeds een betaling van jou heeft ontvangen, zullen wij de aankoopsom (gedeeltelijk) aan je terugstorten. De gemaakte verzendkosten of afdrachtskosten van Paypal, Visa, Mastercard of andere betaaldiensten zullen hierop in mindering worden gebracht.

Annuleren voor maatwerk producten (dit is het geval als je een afmeting, kleur of enige andere optie kunt kiezen bij jouw bestelling) kan tot maximaal 24 uur na de bestelling. Hierna is je bestelling waarschijnlijk al opgenomen in het productieproces en is annuleren dus niet meer mogelijk.

Retourneren/afkoelperiode

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Producten kunnen indien mogelijk ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden. 

Wil je de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen kun je terug sturen naar het op je pakbon vermelde retouradres. Tuin-online.nl zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan je terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.

Ook bij het retourneren van een deel van je bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening. De aankoopsom van het door jou geretourneerde deel van de bestelling zal aan je worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Let op: Het aankoopbedrag van de artikelen wordt terugbetaald op het rekeningnummer / via de betaalmethode waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan je terugbetaald.

LET OP: Jij bent verantwoordelijk voor het product totdat het weer bij ons in het magazijn is. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor een degelijke verpakking van het product. Denk dat met name aan alle kwetsbare producten.

Uitzonderingen bij retourneren

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van: 

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben; 
  • Levende producten, zoals kant en klaar hagen of sedum;
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken; 
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken.

Klachten over je product?

Is er iets niet naar wens? Dan horen wij dat natuurlijk graag. Voor klachten kun je contact opnemen met de klantenservice van Tuin-online.nl. Na indiening van je klacht krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Wij nemen je klacht in behandeling en je krijgt van ons binnen 14 dagen antwoord. 

Schade aan je product?

Schade dient binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling bij ons gemeld te worden.

Levering

Wij leveren in Nederland en Belgie. Wij informeren je wanneer de levering plaats vindt.

Vragen?

Heb je na het lezen van het bovenstaande nog vragen? Bel of mail ons gerust en wij helpen je graag verder! Tel.: 078-7830025 of info@tuin-online.nl